MITEN TÄMÄ SUOSITTU LAKKIMERKKI SYNNYT?

Michael Korsin laukut ovat yksi maailman tunnetuimmista laukuista. Ne tunnetaan tyylikkäästä muotoilustaan ja korkeasta laadustaan, ja niistä on tullut todellinen muotikuva. Miten tämä suosittu laukkubrändi kuitenkin syntyi?


Michael Kors syntyi vuonna 1959 Long Islandilla, New Yorkissa. Nuoresta iästä lähtien hän oli kiinnostunut muodista ja suunnittelusta, mikä sai hänet aloittamaan opinnot New Yorkin Fashion Institute of Technologyssä.


Hän aloitti uransa muotialalla 19-vuotiaana työskennellen myyjänä Lothara-putiikissa. Jo vuoden kuluttua hän alkoi suunnitella kokoelmia tälle yritykselle, ja 23-vuotiaana hänestä tuli Celine-muotitalon luova johtaja.


Vuonna 1981 Michael Kors perusti oman brändinsä, ja vuonna 1990 hän esitteli ensimmäisen kokoelman laukkuja, jotka olivat hänen nimellään. Ne olivat tyylikkäitä, minimalistisia malleja, jotka saivat nopeasti tunnustusta muotiharrastajien keskuudessa.
Yksi brändin historian tärkeimmistä hetkistä oli urheiluyhtiö Fossilin hankinta vuonna 2003. Tämän myötä Michael Kors sai paitsi suuremmat taloudelliset mahdollisuudet myös laajentumisen maailmanmarkkinoille.


Vuonna 2011 Michael Kors debytoi pörssissä, ja vuotta myöhemmin hänet nimettiin Time-lehden toimesta yhdeksi maailman vaikutusvaltaisimmista suunnittelijoista. Seuraavina vuosina brändi saavutti monia menestyksiä, muun muassa avaamalla lukuisia putiikkeja ympäri maailmaa ja tuomalla markkinoille miesten kokoelman.


Tänään Michael Korsin laukut ovat yksi maailman tunnetuimmista. Ne ovat saatavilla monissa väreissä ja kuvioissa, klassisista mustista laukuista rohkeampiin eläinkuosilla varustettuihin malleihin. Monissa niistä on myös käytännöllisiä taskuja ja lokeroita, mikä tekee niistä ihanteellisia naisille, jotka arvostavat toiminnallisuutta.


Yhteenvetona, Michael Kors -laukkumerkin historia on tarina intohimosta ja sitoutumisesta muotiin, joka on mahdollistanut maailmanlaajuisesti tunnetun brändin luomisen. Luovuuden ja innovatiivisten suunnitelmien sekä huipputason laadun huomioimisen ansiosta brändistä on tullut yksi tunnetuimmista luksuksen ja eleganssin symboleista.

Kompas i sekstant: symbole podróży, odkryć i wewnętrznej wędrówki w filmach i literaturze

Kompassi ja sekstantti: matkojen, löytöjen ja sisäisen vaelluksen symbolit elokuvissa ja kirjallisuudessa

Jo vuosisatojen ajan kompassi ja sekstantti eivät ole olleet vain navigointivälineitä, vaan myös voimakkaita symboleja kulttuurissa – erityisesti kirjallisuudessa ja elokuvassa. Molemmat instrumentit ovat usein palvelleet sankareita paitsi kartan reitin löytämisessä, myös ennen kaikkea totuuden löytämisessä itsestään, omien pelkojen voittamisessa...

Lue lisää

Maj – miesiąc zmian, podróży i życiowych wyzwań

Toukokuu – muutosten, matkustamisen ja elämänhaasteiden kuukausi

Toukokuu on kuukausi, joka on vuosisatojen ajan kiehtonut symboliikallaan, merkityksellään ja energiallaan. Gregoriaanisessa kalenterissa se on vuoden viides kuukausi – ja juuri tämä luku, 5, kantaa mukanaan enemmän merkityksiä kuin ensi silmäyksellä saattaisi vaikuttaa. Matkailijoille ja löytöretkeilijöille se on erityinen...

Lue lisää

Dzień Matki w krajach europejskich - jedno święto, różne daty.

Äitienpäivä Euroopan maissa - yksi juhla, eri päivämäärät.

Äitienpäivä on yksi tunteikkaimmista perhejuhlista, jota vietetään rakkaudella ja kiitollisuudella äitejä kohtaan. Vaikka sen merkitys on universaali, juhlapäivän ajankohta vaihtelee maittain. Mistä nämä eroavaisuudet johtuvat? Eri päivämäärät Euroopassa Euroopassa ei ole yhtä vakiintunutta äitienpäivän päivämäärää. Alla on muutamia esimerkkejä: Polska...

Lue lisää